Handyman pris

Hvad er prisen på en handyman? Dét spørgsmål vil vi forsøge at besvare på denne side – og vi skal også se på priseksempler, samt hvordan du kan spare ekstra penge på en handyman.

Du har garanteret stødt på en handyman før. Du ved – en person, der har hænderne godt skruet på, og som ved lidt af hvert om de praktiske opgaver, der knytter sig til det at have og holde et hjem. Men det er bare ikke os alle, der har en ægte handyman i familien. Så må vi finde en på markedet.

Og her betyder prisen selvfølgelig noget.

Læs med herunder, hvor vi dykker ned i prisen på en handyman i 2023. Så ved du hvad du skal forholde dig til i budgettet.

Det koster en handyman i 2023

Den typiske pris på en handyman ligger en smule under de priser, du skal forvente at se hos uddannede tømrere og andre fagmænd. “Handyman” er nemlig ikke en titel, der beskriver et afgrænset fagligt hvert som sådan, så i princippet kan hvem som helst, der kan finde ud af lidt af hvert, kalde sig en handyman.

Så hvad er prisen på en handyman i 2023?

Som tommelfingerregel kan du regne med, at en handyman koster et sted mellem 500 kr. og 800 kr. i timen inkl. moms. Prisen afhænger af flere ting: Hvad du skal have lavet, hvilken handyman du får fat i, og hvilke ressourcer opgaven kræver. Hvor du er i landet er også afgørende.

Længere nede går vi mere i dybden med de faktorer, der er afgørende for prisen på en handyman.

Spar penge på en handyman hos Better Call Bob

Hos Better Call Bob er vi stolte af de priser, vi kan tilbyde på handyman-hjælp i Københavnsområdet. Vi holder prisen lav, så den er til at betale for almindelige mennesker. En god pris er desuden også med til at sikre tilfredse kunder – og det er noget, vi lever af.

Årsagen til vores lave priser skal bl.a. findes i vores interne prioriteringer. Vi har nemlig valgt at tage cyklen frem for bilen – noget, der ligger centralt i vores koncept. Cyklen er billigere for os at bruge, så vi også kan tilbyde bedre priser – og vi kommer alligevel lige så hurtigt frem i bymiljøet på en cykel.

Du finder 2 prismodeller hos os. Dem kan du se herunder.

Bob 1: Når du skal have hængt tingene op i væg og loft (559 kr./timen + opstartsgebyr*)
Du kan bruge Bob 2 til ophængning af lamper i loftet, eller ophængning af billeder, hylder og TV på væggene. Med Bob 2 kan du også få samlet møbler. Vi medbringer selv værktøj til projekterne.

Bob 2: Når du skal have hjælp til mindre og større tømrerprojekter (600 kr./timen + opstartsgebyr*)
Du kan bruge Bob 3 til at hjælpe med tømrerprojekter i alle størrelser. Om det er en dør eller en låge, der skal rettes op, eller hvis du skal have installeret lister til stuens gulv. Vi monterer også køkkener, rejser skure, sætter hegn i haven og meget mere. Med en Bob 3 handyman er det kun fantasien, der sætter grænser for de praktiske opgaver, du skal have fixet.

Opstartsgebyret er 399 kr., og det ligger fast for alle prismodeller. Opstartsgebyret dækker over transport i København C, samt evt. skruer, rawlplugs og øvrige smådele, der skal anvendes i arbejdet. Skal vi komme ud til dig uden for centrum tager vi en ekstra takst for kørsel.

Ud over dette tager vi selvfølgelig også for materialer, hvis vi skal tage noget med til opgaven. Her kommer du til at betale kostprisen for materialerne, samt til os for den tid, vi bruger på anskaffelsen.

Lyder priserne her som noget for dig? Og bor du i Københavnsområdet? Så kan du nemt få Bob ud forbi, når det passer dig. Start din bestilling via vores formular.

Prisen på en handyman afhænger af flere faktorer

Hos Better Call Bob afhænger prisen på en handyman helt og holdent af de typer af opgaver, du skal have udført. Men normalt er der flere faktorer, der spiller ind på den endelige pris på en handyman. Herunder skal vi se på nogle af dem.

Hvad skal du have lavet?
Opgavens karakter har typisk en indflydelse på en handymans timepriser. Hvis en opgave fx er af mere fysisk krævende karakter, så skal du også regne med højere priser. Er opgaven derimod let at gå til, så er timeprisen typisk heller ikke så høj.

Hvad kræver opgaven i materialer?
Hvis du har en opgave, der kræver specifikke materialer – fx montering af en bordplade, eller nye lister langs gulvene i stuen – så skal du selvfølgelig medregne udgifterne til materialer i den samlede pris.

Hvilket værktøj skal der bruges til løsning af opgaven?
Det er selvfølgelig ikke nok, at en handyman blot har hænderne skruet ordentligt på – for uden det rette værktøj til opgaven kommer tingene bare ikke til at spille. Hvis en opgave kræver omfattende værktøj, så medregner en handyman også udgifter til slid på værktøjet – og så bliver prisen lidt højere.

Hvad kræver opgaven af viden og kompetencer?
Nogle opgaver kræver mere af en handymans viden og kompetencer end andre. Og med erfaring følger der typisk også en lidt højere pris.

Hvor i landet befinder du dig?
Din geografiske placering har også indflydelse på hvad en handyman koster. Hvis du bor nær hovedstadsområdet vil prisen typisk være højere end hvis du bor i udkantsdanmark. Årsagen er simpel: priserne er bare generelt højere på det meste, når du bor i de større byer.

Sådan kan du spare flere penge på en handyman

Der er et par fikse tricks, som du kan benytte dig af for at spare penge på en handyman. De fleste handymen tager nemlig timepriser for deres arbejde – så hvis du kan spare handymanen for tid, så sparer du samtidig penge.

Herunder får du et par tips og tricks til at spare penge på en handyman hos dig.

Tip nr. 1: Stil tingene klar på forhånd

Det kan hurtigt betale sig at stille tingene klar til handymanen på forhånd. Det sparer nemlig tid, når din handyman dukker op.

Hvis du fx skal have samlet et Ikea-møbel, så pak møblet ud af kasserne, og spred elementerne lidt ud på gulvet for overblikkets skyld. Hvis der følger en manual med, så hav den klar, så arbejdet er lige til at gå til.

Det samme gør sig gældende, hvis du skal have hængt et TV op, hvis lamperne skal i loftet, eller hvis der skal samles et nyt skur. Ligger tingene parat på forhånd, så går der ikke unødig tid med udpakning og forberedelser.

Tip nr. 2: Ryd området og skab godt med plads

Hvis det er svært at komme til, så vil handyman-arbejdet typisk også tage længere tid. Sørg derfor for at rydde op, og skab godt med plads omkring dét, der skal fixes. God belysning er også en fordel.

Tip nr. 3: Hjælp til med det praktiske (hvis det lader sig gøre)

Du kan ofte fremskynde processen, hvis du selv kan hjælpe til med noget af det praktiske under handyman-arbejdet. Om det så er at holde værktøjet, hjælpe til med udsmidningen eller lignende – eller selv tage del i det konkrete arbejde, hvis du selv har lidt handyman-snilde.

Det er selvfølgelig vigtigt at være opmærksom på, at du ikke kommer til at stjæle tid fra handymanens arbejde. Hjælper du til undervejs er det derfor en fordel, hvis du bare har nogenlunde styr på hvad arbejdet kræver. I nogle tilfælde kan det også være en fordel at give din handyman arbejdsro. Det er bedre at spørge, hvis du er i tvivl.

Kontakt os og få en grøn handyman forbi i dag!

Skal vores handyman komme forbi dig? Så tøv ikke med at række ud til os. Udfyld formularen herunder, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Og hvis du har spørgsmål er du selvfølgelig også velkommen til at gribe telefonen, og give os et kald på 60 70 59 39.

Vi glæder os til at hjælpe dig!

Opgaven

Dine informationer

Brug for hjælp? Så er du velkommen til at ringe os op på tlf.: 60 70 59 39, eller ræk ud på hej@bettercallbob.dk.